keskiviikko 21. joulukuuta 2011

Perhetiedot ja koulu!

Parin viikon ajan oon tarkastanu koulussakin sähköpostin noin puolentunnin välein, vaikka en oikeastaan uskonutkaan, että perhetiedot tulisivat näin nopeasti. Ainakaan mulle. Mutta tänään kun koulussa ruokatunnilla jälleen kerran kurkkasin sähköpostit niin mitä siellä olikaan! Luin viestin otsikon "Perhetiedot" ja hyppäsin ehkä hieman kiljahtaen penkiltä. Eihän siinä sitten enää pystynyt keskittymään yhtään mihinkään ja kuva-analyysin ohjeet menivät ihan ohi. Mä olin niiin täpinöissä ja oon edelleenkin!

Eli minne matka? Nagasakin prefektuuriin Aritan kaupunkiin (vai onko se kylä..?). Google earthista tarkastellessa huomaa että kaupunkia ympäröivät jylhät vuoret ja metsät. Peltoakin näyttäisi aika paljon olevan. :D Asukkaita wikipedian mukaan Aritassa on noin 21 000. Arita on kuuluisa keramiikastaan ja jos sen googlaa niin tulee vaan kuvia kaikenmaailman ihme kipoista ja keramiikkaesineistä. Vaikuttaa kyllä hienolta paikalta. Vaikka ensin toivoin pääseväni edes Honshulle, eli Japanin pääsaareelle, jonnekin Tokio-Osaka akselille, oon kuitenkin tyytyväinen tähän. Ja oikeestaan kun alkaa pohtimaan asiaa, niin voisi ainakin olettaa että tuolla syvällä Japanissa pikkukaupungeissa kokee sen aidoimman Japanin.




Kouluni tulee olemaan Arita technical high school. Aika mielenkiintoista nähdä mitä tuo 'technical' oikeastaan tarkoittaa. Koulun nettisivujen kuvien perusteella ainakin koulu näyttäisi painottavan kädentaitoihin ja tosiaan siihen tekniikkaan. Kaupungin erikoisuus eli keramiikka taitaa olla myös koulussa hyvin esillä, sillä koulun sivu oli sekin täynnä kuvia keramiikasta ja sen tekemisestä. Tuossa alempana on jotain kuvia koulusta ja siinä näkyy myös tuota tekniikkapuolta. Klubeja koulussa näytti olevan paljonkin. Perus kendot, judot, ikebana, koripallo, pesäpallo, sulkapallo, lentopallo, juoksu ja monta monta muuta. En osaa vielä sanoa mihin itse voisin liittyä.. Ikebana voisi olla kiva... Koulupuku oli iloinen yllätys! Kuten kuvista näkyy niin oikeastaan aika nätti puku! Jos jotakuta kiinnostaa niin tässä on osoite koulun sivuille: http://www4.saga-ed.jp/ariko/



Ja viimeisenä muttei suinkaan vähäisinpänä, päinvastoin! Perhe! Oikeastaan juuri sellainen kuten olin toivonutkin. Isä, joka on ala-asteen opettaja ja äiti on ilmeisesti kotona. Heillä on myös ikäiseni tytär. Olin toivonutkin saman ikäistä siskoa, mutta sitten sain kuulla että usein konfliktit syntyvät juuri saman ikäisen siskon kesken, joten hieman mietityttää nyt.... Mutta hyvin se menee! Toivottavasti pian tulee tarkempia tietoja minkälainen perhe on kyseessä. Täältä tulee siis uusi tyttö Iwanagan perheeseen! Kolmen kuukauden päästä nähdään. :)

2 kommenttia:

  1. Iida Iwanaga :)))) oon nii onnellinen sun puolesta, kuulostaa aika superilta!! <3: lla m

    VastaaPoista
  2. onhan tuo reissu jotain niin mahtavaa ettei sitä edes pysty tajuamaan, mutta mulla tulee sua niiiiin ikävä <3

    VastaaPoista